Friday, February 20, 2009

Samsung M8800

Baru-baru ni, ada satu pelanggan saya dtg bertnykn ttg henfon terbaru keluaran samsung. Saya agak kaget utk bercerita kerana saya sendiri tidak tahu apa keluaran terbaru dari samsung. Habis sudah semua model saya beritahu pada pelanggan tersebut. Akhirnya, dia sendiri beritahu saya nama model henfon itu. Tanpa saya melengahkan masa, saya hubungi pembekal saya utk bertanyakan ttg model samsung M8800 tersebut. Baru saya tahu bahawa henfon itu telah pon dilancarkan pada November 2008 yang lalu. Terima kasih kepada pelanggan itu. Sbb die lah saya tahu mengenai henfon ini. Okey di sini saya boleh ceritakan sedikit ttg henfon ini (krn saya dah belek hp ni sblm pelanggan itu dtg ambil membeli). Saya pasti anda juga akn sukakan henfon ini.hehehe...


Kelebihan hp ini :
♦ 3.2" 256K-color TFT LCD touchscreen
♦ 8 megapixel autofocus camera dgn LED flash dan perlindungan lensa
♦ Digital image stabilization
♦ WVGA merekod video pd 30fps
♦ Hp 8MP yg plg slim
♦ Kemudahan 3G dgn sokongan HSDPA
♦ Penerimaan GPS
♦ Menggunakan MicroSD card slot
♦ Boleh memainkan format DivX, XviD dan MP4 video player
♦ Mempunyai SRS (Surround Sound System)
♦ Fungsi TV out
♦ Boleh memainkan FM radio dgn RDS
♦ Ada Bluetooth dan USB
♦ Simpanan memori sedia ada didalam hp sbnyk 200 MB memory
♦ Keyboard sesentuh menggunakan jari

Namun hp ini juga terdapat sedikit kelemahan yg tidak terlalu ketara disamping beberapa kehebatannya yg agak gagah. Antara kelemahan yg dapat sy simpulkan disini adalah hp ini tidak mempunyai fungsi Wi-Fi, tidak ada smart dialing dan juga tidak mempunyai kemudahan voice-guided untuk fungsi GPSnya.

Walaubagaimanapon, fungsi yg lain adalah sama dgn hp sama jenis dan sewaktu dgnnya bg model-model touchscreen jenama lain. Pada pendapat saya, hp ini amat sesuai digayakan oleh meraka-mereka yg bertaraf pegawai atau lg best dipanggil BOSS.hehehe...

Jadi..untuk itu, bg anda yg berminat utk mendapatkan hp ini...jgn segan jgn malu untuk mulakan tindakan anda dalam usaha membuat tempahan supaya tidak ketinggalan dlm memiliki gadget terbaru agar anda sentiasa kelihatan segak bergaya. hahaha... Sekian saja.. Semoga kite bertemu lg utk hp yg lain pula.

(Untuk makluman harga, sila hubungi Encik Syafa a.k.a Beldi Biru)

No comments: